Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Як падтрымаць у дзіцяці цікавасць да музычнай адукацыі

Дата: 23 апреля 2020 в 18:48, Обновлено 5 ноября 2020 в 11:47
Многія бацькі хацелі б, каб іх дзіця стаў крышачку разумней, а галоўнае шчаслівей і больш удачлівымі не толькі сваіх аднагодкаў, але і ўласных бацькоў.
Аб станоўчым уплыве музыкі на чалавека праведзена мноства даследаванняў, напісана незлічоная колькасць артыкулаў.
Тым не менш, не ўсе яшчэ ведаюць пра тое, што заняткі музыкай павышаюць інтэлектуальныя здольнасці дзяцей у сярэднім да 40%!
Музыку любяць усе, ад малога да вялікага. Але нават тыя таты і мамы, якім добра вядома карысць ад урокаў музыкі, імкнуцца пазбягаць тэмы аб музычнай адукацыі. Наадварот, яны старанна шукаюць іншыя здольнасці ў свайго дзіцяці і імкнуцца загрузіць яго іншымі відамі актыўнасці. Чаму? Бацькі і настаўнікі музыкі занепакоеныя тым, што вялікая колькасць дзяцей пачынаюць і ў хуткім часе пакідаюць урокі музыкі. Аднойчы пачаўшы музычную адукацыю дзіцяці, і не дасягнуўшы мэты, выкідваецца куча сродкаў, чалавечых нерваў і часу, якія маглі быць інвеставаны з большай карысцю ў іншым накірунку. Дарослыя не робяць нават спробаў высветліць сапраўдную прычыну страты дзіцячай цікавасці. На пытанне «чаму спыніліся музычныя заняткі?» гучыць стандартны адказ: «Дзіця сам не захацеў, у яго з'явіліся іншыя захапленні».
Увесь працэс навучання ў вачах нявопытных бацькоў (і нават некаторых настаўнікаў музыкі) выглядае вельмі складана. І, гэта сапраўды так і ёсць, таму што яны самі яго ўскладняюць! Адсутнасць элементарных і неабходных ведаў аб музычнай адукацыі ў бацькоў тармозіць інтэлектуальнае развіццё іх уласных дзяцей.
Няўжо таты і мамы павінны вучыць музычную грамату і набываць розныя выканальніцкія навыкі і прыёмы гэтак жа, як і іх дзеці?- спытаеце вы. Не хвалюйцеся, для паспяховага навучання вашага дзіцяці ў гэтым няма ніякай неабходнасці. Гаворка ідзе зусім пра іншае.
У аснове любой адукацыі, ляжыць, у першую чаргу, цікавасць.
Цікавасць-вось галоўнае ключавое слова, пра які ў штодзённай руціне так часта забываюць бацькі і настаўнікі музыкі. Каб у самым пачатку ў дзіцяці з'явілася цікавасць да ўрокаў музыкі, не патрабуецца вялікай працы-добрая музыка ў добрым выкананні сама зробіць сваю справу, а вось каб захоўваць і падтрымліваць яго доўгія гады, патрабуюцца мэтанакіраванасць, цярпенне, і, несумненна, спецыяльныя веды.
Для развіцця цікавасці да музыкі неабходна стварыць дома ўмовы, музычны куток, напрыклад, дзе дзіця магло б паслухаць музыку, пагуляць у музычна-дыдактычныя гульні, паіграць на дзіцячых музычных інструментах. Музычны куток лепш размясціць на асобнай паліцы або стале, каб у дзіцяці быў падыход да кутка. Якія менавіта інструменты павінны быць у кутку? Металлофон, триола, Дзіцячая флейта, можна набыць дзіцячую органолу. У дзіцячым садзе ўжо ў сярэдняй групе мы вучым іграць на металафоне найпростыя мелодыі. Добра мець дома і драўляныя лыжкі, т. к. найпростымі навыкамі ігры на лыжках дзеці авалодваюць ужо ў малодшай групе. Музычны кіраўнік заўсёды з задавальненнем гатовы даць кансультацыю бацькам, як правільна іграць на тых ці іншых інструментах.
Добра было б набыць дыскі з камплекта па слуханні ў дзіцячым садзе, а таксама "дзіцячы альбом" П. і. Чайкоўскага, "Упячоры горнага караля" Э. Грыга, музычныя казкі « "Залаты ключык" « "Брэменскія музыкі" « "Чырвоная Шапачка" і кнігі: "музычны буквар" Ветлугиной « "Нотная азбука для дзяцей" Канчалоўскага. Бацькам рэкамендую таксама чытаць дзіцячую літаратуру пра музыку, карысці Інтэрнэту дазваляюць гэта рабіць, не выходзячы з хаты, часцей глядзець з дзецьмі музычныя тэатральныя пастаноўкі, пазнаёміцца з працай творчых дзіцячых студый (дарэчы, многія прымаюць дзяцей ужо з 4-х гадоў).

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.