ПАРАДЫ ДЛЯ БАЦЬКОУ.
Хочаце вырасціць адоранае дзіця?
Ўдалы падыход да дзяцей. Які ён.
Дэвід Льюіс склаў для бацькоў спіс сцвярджэнняў, якія вынікаюць з шырокага матэрыялу па вывучэнні вопыту тысяч сем'яў, дзе маюцца адораныя дзеці. Гэтыя сцвярджэнні тыпізуюць ўдалы падыход да стымулявання пазітыўнага разумовага развіцця.
1. Я адказваю на ўсе пытанні дзіцяці наколькі магчыма цярпліва і сумленна.
2. Сур'ёзныя пытанні і выказванні дзіцяці я ўспрымаю ўсур'ёз.
3. Я паставіў стэнд, на якім дзіця можа дэманстраваць свае працы.
4. Я не лаю дзіцяці за беспарадак ў яго пакоі або на стале, калі гэта звязана з творчым заняткам і праца яшчэ не скончана.
5. Я падаў дзіцяці пакой або частка пакоя выключна для яго заняткаў.
6. Я паказваю дзіцяці, што ён любім такім, які ён ёсць, а не за яго дасягненні.
7. Я даручаю дзіцяці пасільныя клопату.
8. Я дапамагаю дзіцяці будаваць яго ўласныя планы і прымаць рашэнні.
9. Я бяру дзіцяці ў паездкі па цікавых месцах.
10.Я дапамагаю дзіцяці палепшыць вынік яго працы.
11.Я дапамагаю дзіцяці нармальна мець зносіны з дзецьмі з розных сацыяльных і культурных слаёў.
12.Я ўсталёўваю разумны паводніцкі стандарт і сачу, каб дзіця яму ішоў.
13.Я ніколі не кажу дзіцяці, што ён горш за іншых дзяцей.
14.Я ніколі не караю дзіцяці пакоры.
15.Я забяспечвалі дзіцяці кнігамі і матэрыяламі для яго любімых заняткаў.
16.Я прывучаць дзіця думаць самастойна.
17.Я рэгулярна чытаю дзіцяці.
18.Я прывучаць дзіця да чытання з малых гадоў.
19.Я заклікаю дзіцяці прыдумляць гісторыі, фантазіяваць.
20.Я ўважліва стаўлюся да індывідуальных патрэбам дзіцяці.
21.Я знаходжу час кожны дзень, каб пабыць з дзіцем сам-насам.
22.Я дазваляю дзіцяці прымаць удзел у планаванні сямейных спраў і падарожжаў.
23.Я ніколі не дражніць дзіцяці за памылкі.
24.Я хвалю дзіцяці за вывучаныя вершы, апавяданні і песні.
25.Я вучу дзіцяці свабодна мець зносіны з дарослымі любога ўзросту.
26.Я распрацоўваю практычныя эксперыменты, каб дапамагчы дзіцяці больш даведацца.
27.Я заклікаю дзіцяці знаходзіць праблемы і затым вырашаць іх.
28.В занятках дзіцяці я знаходжу годнае хвалы.
29.Я не хвалю яго беспадстаўна і няшчыра.
30.Я сумленны ў ацэнцы сваіх пачуццяў да дзіцяці.
31.Не ІСНУЕ тым, якія я цалкам выключаю для абмеркавання з дзіцем.
32.Я даю дзіцяці магчымасць сапраўды прымаць рашэнні,
33.Я дапамагаю дзіцяці быць асобай.
34.Я дапамагаю дзіцяці знаходзіць вартыя ўвагі тэлепраграмы.
35.Я развіваю ў дзіцяці пазітыўнае ўспрыманне яго здольнасцяў.
36.Я ніколі не адмахваліся ад няўдач дзіцяці, кажучы: «Я гэтага таксама не ўмею».
37.Я заахвочваю ў дзіцяці максімальную незалежнасць ад дарослых.
38.Я веру ў разумны сэнс дзіцяці і давяраю яму.
39.Я аддаю перавагу, каб асноўную частку працы, за якую ўзяўся дзіця, ён выконваў самастойна, нават калі я не ўпэўнены ў пазітыўным канчатковым выніку.
Я мяркую, бацькам карысна пазнаёміцца з гэтымі сцвярджэннямі. Калі вы згодны з 20% з іх, то, верагодна, над астатнімі варта яшчэ падумаць. Але калі яны вас ладзяць цалкам ці хаця б на 90%, мабыць, вам варта некалькі астудзіць выхаваўчы запал і даць большую свабоду як сабе, так і дзіцяці. Трэба бачыць розніцу паміж стымуляваннем здаровага развіцця і парніковым вырошчваннем. Адораныя дзеці-перш за ўсё дзеці. Я цвёрда веру, што бацькі, настаўнікі і дзеці імкнуцца да таго, што здаецца ім лепш. А няўдачы прадыктаваныя не дрэннымі намерамі, а адсутнасцю разумення або вопыту.
Калі вы згодны з 20% з гэтых саветаў, то вам неабходна тэрмінова падумаць над астатнімі.
Але калі яны ладзяць вас і адпавядаюць вашай праграме выхавання на 50%, у вас ёсць на гэта шанцы.
Калі вы выконваеце гэтыя парады на 90%, дайце больш свабоды дзіцяці і сабе.